Tesla mag in Duitsland Full Self-Driving blijven adverteren
De Wettbewerbszentrale, die in Duitsland toeziet op de eerlijke concurrentie tussen bedrijven, had de zaak in eerste instantie aangespannen bij een rechtbank van eerste aanleg. Volgens de mededingingsautoriteit zou Tesla de term Full Self-Driving-systeem niet mogen adverteren, omdat het systeem nog altijd in ontwikkeling is. De term wel gebruiken in reclames zou dus misleidend zijn, vindt de waakhond. Bovendien is volledig autonoom rijden (nog) niet legaal in Europa.
Full Self-Driving toch niet misleidend
De Duitse rechtbank van eerste aanleg had de Wettbewerbszentrale gelijk gegeven, waarna Tesla in beroep ging. Met succes, want het federale gerechtshof oordeelde dat Tesla de termen Full Self-Driving en Autopilot mag blijven gebruiken in zijn communicatie.
Ook in de Verenigde Staten werd Tesla beschuldigd voor zogezegd misleidende reclame. De Californische toezichthouder vindt dat Tesla het systeem mooier voorstel dan het is en de schijnt wekt dat zijn wagens zelfstandiger kunnen rijden dan in werkelijkheid kan.