SAS Belux boekt succes met indirecte verkoop
Na 20 jaar enkel direct te verkopen, heeft SAS Belux vorig jaar de eerste successen geboekt via een indirect verkoopskanaal. De leider in business analytics werkt nu ook samen met channel partners. Op dit ogenblik werd niet alleen een overeenkomst getekend met 4C Consulting, Acane Consulting, Deloitte en Keyrus om software en diensten aan te bieden aan een breder publiek, maar zijn ook reeds de eerste projecten verkocht.
SAS legt hiermee de focus op het versterken van haar klantenrelaties, vergroten van haar commerciële slagkracht en het verbreden van haar marktbereik. Door een indirect kanaal in het leven te roepen, kan SAS vanaf nu het werk voor meer dan 200 potentieel geïnteresseerde bedrijven of zogenaamde channel accounts verdelen dankzij de samenwerking met de gecertificeerde partners. En dit voor het hele verloop van een project – van prospectie tot implementatie en dienst na verkoop.
Patrick Van Deven, country manager bij SAS Belux, verklaart: “Het opzetten van een indirect kanaal en het inschakelen van trusted partners om oplossingen op basis van SAS software aan te bieden, is een mijlpaal in onze geschiedenis. Deze strategie laat ons echter wel toe om niet alleen breder te gaan in het aanbieden van oplossingen die bedrijven in crisistijd geld kunnen besparen, maar biedt ons tevens de mogelijkheid om zelf onze relatie met onze key accounts te versterken.”
SAS voorziet enerzijds in opleiding van de presales en sales bij de channel partners en begeleidt ze anderzijds ook bij de eerste opportuniteiten die zich aanbieden tot de channel partners dit uiteindelijk helemaal zelfstandig kunnen.
Afhankelijk van de gevraagde expertise, het domein, de sector of de focus die er gelegd moet worden, zal SAS samenwerken met Keyrus, 4C, Deloitte of Acane.