Nieuws

Minder rapporten & mobile BI

Heel veel bedrijven kampen met een bonte verzameling rapporten waarin de waarheid zich ergens schuilhoudt. Nogal wat rapportenbouwers doen exact wat van hen gevraagd wordt en leveren een stukje van de puzzel.

Door verschillende rapporten te combineren en eventueel aan te vullen met zogenaamde drill-down-functionaliteiten, pogen gebruikers een verhaal samen te stellen.

Zou het niet geweldig zijn om automatisch te kunnen vaststellen waar de informatie zit die nu verspreid staat over verschillende rapporten. ‘Gebruikers van dit rapport gebruiken ook volgende rapporten’ (naar analogie met het kopen van bijvoorbeeld een boek op een e-shop als Amazon.com) zou al een eerste stap zijn.

Toch kan Analytical Intelligence hier ook meer bieden. Het zou bijvoorbeeld nog beter zijn om automatisch de verbanden tussen de signalen van de diverse rapporten in kaart te brengen via technieken als correlaties en specifieke analyse- en visualisatietechnieken.
Dit zou de veelal complexe drill-downs overbodig kunnen maken en die ‘actiewaarde’ van uw rapporten en BI-systeem verhogen. Zo springen de cruciale signalen meteen in het oog, met effectievere rapporten als gevolg.

Anders gezegd: meer inzichten met minder rapporten. Dit in combinatie met nieuwe visualisatiemogelijkheden, via bijvoorbeeld het fors aan populariteit winnende mobile BI, op iPads of smartphones, moet een doorbraak toelaten in de ondersteuning om juiste keuzes te maken.

analyseanalytical intelligenceanalyticsbaBIbusinessbusiness analyticsbusiness intelligencedossieritprofessionaltrendstrendsentipszakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken