Nieuws

Hoe verbeteren?

Elk BI-systeem is door zijn gebruikers op de knieën te krijgen. Zo kunnen we heel gedetailleerde rapporten opvragen over zeer lange periodes. We kunnen bijvoorbeeld heel complexe rapporten opvragen, waarvan de onderliggende dataopslag niet optimaal in elkaar zit. We kunnen deze complexe rapporten consulteren op momenten dat iedereen dit doet.

Kortom, het is zeer eenvoudig een cocktail van interventies uit te dokteren die er voor zal zorgen dat een systeem overkop gaat. Tot overmaat van ramp hebben gebruikers bovendien de neiging om de consultatie van een rapport af te breken en een nieuwe consultatie op te starten als het niet vooruit gaat.

Ook hier kan Analytical Intelligence een oplossing bieden door de duur van de consultatie per rapport te gaan voorspellen. De complexiteit van het rapport (aantal maatstaven, aantal dimensies, aggregatieniveau, keuze van de zogenaamde prompts, de onderliggende gegevensbronnen, de bezettingsgraad van het systeem), ze spelen allemaal mee en kunnen in modellen worden ingebouwd op basis van historische gegevens.

Als we weten hoe lang de opvraging van een rapport zal duren, dan kunnen we dit aan de gebruiker voorleggen en zien of het rapport dan nog wel zo noodzakelijk is.

Via historisch gebruik van de rapporten kunnen we daarenboven een kostprijs per consultatie per rapport gaan bepalen en de gebruiker waarschuwen dat zijn of haar rapport zoveel tijd en geld zal kosten.

analyseanalytical intelligenceanalyticsbaBIbusinessbusiness analyticsbusiness intelligencedossieritprofessionaltrendstrendsentipszakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken