Asics introduceert nieuw winkelconcept in Brussel
De Japanse sportketen wil met een zogenaamde ‘brandstore’ hun klanten een heel nieuwe ervaring bieden, verklaart Scott Wakefield, retaildirecteur van Asics Europe. ‘Asics legt met dit nieuwe concept de focus op een gezond lichaam én op een gezonde levensstijl en geest,’ zegt Wakefield. ‘Dit doen we door de consumer journey te begeleiden met een aantal sleutelpunten. Maar ook door het gebruik van natuurlijke materialen in de winkel en de manier waarop we onze producten voorstellen.’
Digitale reis
Een digitalisering van de customer journey mag in een brandstore bijvoorbeeld niet meer ontbreken. Zo kan de bezoeker een beroep doen op de aanwezige touchscreens om pakweg het perfect paar loopschoenen op de kop te tikken. Klanten maken via de schermen een sportprofiel aan, waarna de meest geschikte schoenen oplichten in de ‘schoenenmuur’. Indien het sportprofiel onvoldoende blijkt, is het ook mogelijk om je voeten digitaal te laten analyseren met behulp van sensoren die de voet in kaart brengen.
Community
Daarnaast zet Asics in op het gemeenschapsgevoel. Bezoekers vinden inspiratie bij de Runkeeper Heatmap, een scherm waarop de populairste loopparcours in Brussel worden weergegeven, en via grote schermen kunnen klanten alle promo’s, likes en shares volgen op de sociale media van Asics. Bovendien kunnen bezoekers meteen daad bij het woord voegen en ter plaatse een sportles meepikken. Een ‘community room’ in de winkel staat gratis ter beschikking van freelance sportinstructeurs om lessen te organiseren.
“Met dit nieuw store-concept zijn we klaar om de nieuwe generatie klanten te ontvangen,” besluit Wakefield. Het concept zal wereldwijd worden gebruikt in de winkels van Asics; nieuwe filialen in Australië, Duitsland, Japan, de VS en Zuid-Korea zijn de volgende in de rij.
https://www.twinkle.be/nieuws/167085/video-twinkle-bezoekt-coolblues-nieuwste-filiaal/