Nieuws

Albert Heijn koppelt online en offline in omnichannel-experiment

In enkele Nederlandse AH-winkels neemt Albert Heijn stappen om de grens tussen online en offline te doen vervagen.

Albert Heijn start met een proef waarbij de online winkelervaring meer naar voren komt in de fysieke winkel. Onder andere worden klanten gestimuleerd om producten te bestellen via het internet. Dat weet Distrifood.

Het experiment gaat door in een selectie winkels in Rotterdam en Den Haag. De winkelmedewerkers in die filialen zullen klanten voortaan bewustmaken van de online bestelmogelijkheden. Bijvoorbeeld bij zware, grote producten of artikelen die niet meer op voorraad zijn in de winkel, zullen zij bezoekers voorstellen om het item te bestellen op het online platform.

Ook worden online en offline elementen nauwer met elkaar verweven. Zo kunnen klanten in de winkel ook online bestelde artikelen retourneren en is het mogelijk om de boodschappenkratten in te ruilen, waarvoor statiegeld teruggegeven wordt.

De test moet het hoogtepunt worden van de omnichannel-aanpak van Albert Heijn.‘Het belangrijkste doel van de pilot is dat we voor klanten een Albert Heijn willen zijn, of je nu in de winkel of op ah.nl je boodschappen doet’, aldus AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh.

 

albert heijnbusinessomnichannelsupermarkt

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600