Casa rolt nieuwe webshopformule internationaal uit
In het voorjaar van 2017 onderwierp Casa de eigen website aan een make-over. De online platformen in België, Frankrijk en Luxemburg kregen er een click-en-collectfunctie bij: producten konden vanaf dan online besteld worden en in de winkel worden afgehaald.
Die formule wordt nu ook verder uitgerold binnen Europa, naar Zwitserland, Spanje en Portugal. Daarmee is de webshop actief in zes landen, en wordt de volgende stap richting volledige webshop gezet.
Een nieuw distributiecentrum in Olen moet instaan voor de logistieke afhandeling van de e-commercedienst, naast de bevoorrading van de Casa-filialen. ‘Door de centralisatie in Olen kunnen wij inzetten op een efficiëntere verdeling van de goederen naar onze 520 winkels in 8 Europese landen,’ zei Giane Van Landuyt, CEO CASA International, in april. ‘Dankzij deze investering, zullen wij jaarlijks tot 5.000 vrachtritten uitsparen.’ Het centrum is momenteel nog onder constructie, maar zou eind dit jaar vervolledigd zijn.
De omnichanneltactiek maakt deel uit van de nieuwe strategie van de keten: Casa 20.20. Zo wilt de interieurwinkelketen de online en offline kanalen met elkaar verbinden. De fysieke winkels werden eerder dit jaar al in een nieuw jasje gestoken.