Orderbedrijf La Redoute plant fysieke winkels in België
Fashionketen La Redoute heeft plannen om fysieke locaties te openen in België om zijn kleding te verkopen. Dat vertelde Sandrine Guichard, die binnen La Redoute de afdelingen Home Decoration, Retail en B2B leidt, in een interview met Gondola.
In de voetsporen van
La Redoute, dat bekend is geworden als post-orderbedrijf en zich ondertussen heeft omgevormd tot een volbloed e-commerce-organisatie, overweegt onder andere Brussel en Antwerpen als locatie voor hun nieuwe vestigingen. België is een belangrijke markt voor de keten: “Het staat in onze top-zes qua omzet,” aldus Guichard. Het zou voor La Redoute de eerste keer zijn dat ze buiten thuisbasis Frankrijk naar fysieke locaties kijken. Naast België zullen er waarschijnlijk ook in Zwisterland vestigingen geopend worden.
Het modebedrijf volgt met zijn plannen in de voetsporen van enkele andere grote online bedrijven die investeren in fysieke winkels. Bekendste is Amazon, dat met de overname van Whole Foods de smaak voor bakstenen te pakken heeft gekregen en momenteel in gesprek zou zijn met het failliete Toys ‘R’ Us om een deel van diens winkelpark in de VS over te nemen. Maar ook dichter bij huis heeft een merk als Coolblue de stap van online naar baksteen gemaakt.
La Redoute heeft momenteel elf winkels in Frankrijk. Hoeveel nieuwe locaties het bedrijf in België en Zwitserland wil openen heeft topvrouw Guichard niet gespecifieerd.