Adobe Summit afgetrapt met nieuwe applicaties voor Experience Cloud
Het is het tweede jaar op rij dat Adobe zijn jaarlijkse Summit-conferentie digitaal moet organiseren, we zeggen niet meer waarom. Maar zeg nu zelf: hoe kan je nu beter innovaties voor digital experience voorstellen dan zelf het goede voorbeeld te geven. De openingskeynote stond volledig in het teken van Adobe Experience Cloud, het grootste ‘Customer Experience Platform’ in de markt.
75 van de top 100 bedrijven uit de Fortune 500-lijst (waar grootheden zoals Amazon en Apple instaan) zouden gebruik maken van het platform om real-time contact te maken met hun klanten. Met nieuwe innovaties wil Adobe het cloudplatform verbeteren en bedrijven in staat stellen nog dichter bij hun klanten te komen in deze moeilijke tijden. "De pandemie heeft aangetoond dat merken die focussen op de beste klantervaringen het meest succesvol zijn”, vertelt Alex Azzopardi, Managing Director Adobe Nederland. "De innovaties die vandaag zijn uitgebracht voor Adobe Experience Cloud, brengen bedrijven dichter bij hun klanten. Zo zijn ze nog beter in staat om de beste, digitale ervaringen te bieden – met snelheid en op schaal."
Nieuwe innovaties in Adobe Experience Cloud
Centraal staat het Customer Data Platform dat ontworpen is om first-party, datagestuurde klantbetrokkenheid te bevorderen. Adobe Real-time CDP helpt merken om bekende en onbekende klantdata te benutten. Hierdoor zijn het volledige klantprofiel en de customer journey naadloos vanuit één systeem te beheren, zonder dat er cookies van derden (third-party cookies) aan te pas komen. Dit zijn de overige aankondigingen.
- Adobe Journey Optimizer, gebouwd op Adobe Experience Platform, helpt marketeers om het klanttraject te optimaliseren voor elk uitgaand of inkomend contactpunt;
- Customer Journey Analytics waarmee merken hun online en offline klantdata kunnen integreren, standaardiseren en visualiseren;
- Een eerste preview van Marketing System of Record, na de overname van Workfront door Adobe, voor het verbinden van werk gedurende de hele marketingcyclus, van strategie en planning tot uitvoering en doormeten;
- Innovaties voor Adobe Experience Manager zoals Headless Content Management System (CMS) mogelijkheden en de nieuwe Adobe Experience Manager Assets Essentials voor assetbeheer in alle Adobe Experience Cloud-applicaties;
- Een nieuwe samenwerking met FedEx waardoor Adobe Commerce-ondernemers hun storefronts kunnen integreren met ShopRunner en klantvoordelen kunnen bieden, zoals gratis verzending binnen twee dagen;
- Adobe Experience Platform Collection Enterprise om bedrijven toegang te bieden tot real-time gegevens over consumentengedrag voor de best mogelijke interacties.