Klarna Virtual Shopping brengt de fysieke winkel online
Hoewel we sinds de coronapandemie steeds meer online shoppen, blijft het merendeel van de consumenten toch het klassieke fysiek winkelen verkiezen. Uit een studie bij bijna 12.000 consumenten uit 11 landen (waaronder ook België), uitgevoerd door Klarna, leerden we dat sociale interactie en de meer persoonlijke klantenservice de belangrijkste argumenten zijn om fysiek winkelen te verkiezen boven webshops. Het inspireerde Klarna om hun nieuwe tool Virtual Shopping te lanceren.
Virtual Shopping was al in gebruik door 300 merken en vanaf vandaag stelt Klarna de tool wereldwijd beschikbaar voor geïnteresseerde retailers. De tool wil het beste van beide werelden combineren. Consumenten kunnen blijven genieten van het gemak dat een webshop biedt om waar en wanneer ze willen producten te kopen alsof het voelt dat ze fysiek in de winkel aanwezig zijn. Via live video kunnen consumenten de producten van dichtbij bekijken en ervaren en indien ze een deskundige uitleg nodig hebben, brengt Virtual Shopping hen ook in contact met een winkelexpert.
Hoe werkt Virtual Shopping?
Shoppers komen in contact met een winkelexpert wanneer ze op het Virtual Shopping-icoon op de website van aangesloten winkels klikken. Eenmaal verbonden, kunnen ze chatten, foto’s en video’s ontvangen, productaanbevelingen volgen en zelfs een videochat hebben, waardoor ze de ervaring nabootsen die ze in de winkel zouden krijgen.
Retailers die Klarna hebben geïntegreerd, kunnen eenvoudig Virtual Shopping aan hun online winkels toevoegen om een echte omnichannel-ervaring te bieden. De tool geeft hen inzicht in klantinteracties en verkopen en via de Klarna Store App (beschikbaar voor iOS en Android) komen ze in contact met shoppers. Als ze eenmaal verbonden zijn, kunnen ze via sms, chat en video contact opnemen met consumenten, waardoor het gemakkelijk wordt om gepersonaliseerde aanbevelingen te doen, afspraken in de winkel te plannen en contact te houden.
- Achteraf betalen met Klarna: zo werkt dat