Twitter-persdienst antwoordt enkel met nog met “lachend kakje”
Sinds Elon Musk Twitter overnam vielen er duizenden ontslagen. Door die ontslagen zijn er meerdere Twitter-diensten die hun werk niet kunnen uitvoeren. Content modereren zou niet meer lukken, aangezien werknemers met de nodige kennis ontslagen werden. Ontwikkelaars die belangrijke features ontwikkelden werden eveneens ontslagen, of hun project nu rond was of niet. Nu blijkt dat ook de persdienst bij de socialemediagigant gebukt gaat onder de vele ontslagen.
Kakje
Of ze dat bij Twitter echt erg vinden? Zo lijkt het alvast niet. Musk was in ieder geval een van de eersten om naar het platform te trekken met een aankondiging. Daarin zegt hij dat de persdienst van de socialemediawebsite voortaan automatische antwoorden uitstuurt.
Wat er precies in dat antwoord staat? Niets dan een emoji van een drol. Dat Musk geen schrik heeft van een ‘grapje’ is al langer geweten. Zo beledigde hij enkele weken geleden nog een oud-medewerker op Twitter, iets waarvoor de topman later zijn excuses zou aanbieden.
Lege bureaus bij Twitter
Het emoji-antwoord lijkt tekenend te zijn voor de situatie bij Twitter: heel wat diensten die voorheen gewoon hun werk deden, kunnen dat nu niet meer. Aan de basis daarvan ligt een zwaar personeelstekort dat ontstond na de vele ontslagrondes door Musk. Net zoals het contentmoderatieteam lijkt het erop dat de persdienst van Twitter onder- of zelfs niet bemand is.
Of daar binnenkort iets aan zal veranderen lijkt momenteel erg onzeker. Langs de ene kant meent Musk dat de geldzorgen “bijna zijn opgelost”. Langs de andere kant waren het wel de forse besparingen op personeel die daarvoor zorgden in de eerst plek. Bereikbaar voor vragen is de socialemediadienst in ieder geval niet.