WhatsApp Business lost belangrijke pijnpunten op

WhatsApp Business logo
© Meta
Meta heeft enkele pijnpunten in WhatsApp Business opgelost. Adverteerders moeten binnenkort bijvoorbeeld geen Facebook-account meer hebben om reclame in te kopen.

Communicatie met consumenten loopt steeds vaker via WhatsApp. Aan de kant van bedrijven is WhatsApp Business de drijvende kracht achter dit proces. Voor kleinere bedrijven is dit vaak zelfs nog het enige sociale medium dat ze actief bijhouden. Dat weet ook Meta, dat nu toezegt de aankoop van advertenties via WhatsApp Business mogelijk te maken.

Nieuwsbrieven via WhatsApp?

Eerder was een Facebook-account vereist om advertenties op Facebook of Instagram te plaatsen. Daar maakt de de socialemediagigant nu dus komaf mee. Bedrijven die reclame willen plaatsen op Meta’s platformen hebben daar voortaan enkel een e-mailadres voor nodig. Ook de betaling loopt voortaan via de Business-applicatie.

Gelijktijdig wil Meta de communicatie met klanten laagdrempeliger maken. Kleine bedrijven kunnen straks bijvoorbeeld automatisch gepersonaliseerde berichten naar klanten laten sturen. Meta noemt afspraakherinneringen, felicitaties en meldingen over een uitverkoop als voorbeeld. Voorop staat het persoonlijke element: bedrijven kunnen berichten laten aanpassen op de naam van de klant. Verder kunnen bedrijven makkelijk kiezen welke doelgroep ze willen aanspreken, met lijsten die ze zelf aan kunnen maken.

WhatsApp Business begint daardoor wel enigszins aan te voelen als nieuwsbrief-dienst. Je kan zelfs berichten op specifieke tijdstippen versturen, bijvoorbeeld op het moment dat de uitverkoop ingaat.

Trek de portemonnee

Wie gebruik wil maken van zulke gepersonaliseerde berichten moet daar straks wel voor betalen. Exacte kosten voor de dienst worden echter niet genoemd. Ook is nog niet bekend wanneer Meta de dienst lanceert.

Uitgelicht artikel WhatsApp logo Meerdere WhatsApp-accounts op één toestel? Dat kan straks

Tezamen met de aankondiging van de nieuwe Business-functies laat Meta ook meteen weten dat zijn zakelijke berichtenapps 200 miljoen gebruikers heeft. Over het aantal actieve accounts wordt dan weer niets gezegd.

businessontspanningwhatsappwhatsapp business

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken