Proximus-netwerk kampt met storing, oplossing onderweg
Wie op Twitter het account van Proximus volgt, zal het waarschijnlijk al wel gezien hebben: heel wat gebruikers merken plots dat ze niet meer kunnen bellen, SMS’en of internetten met hun mobiele data. Aanvankelijk reageerde de telecomoperator op klachten met het antwoord dat er iets mis was met meerdere zendmasten. De storing lijkt echter wijder verspreid dan een aantal masten.
Aanvankelijk heette het nog dat er een probleem was met de zendmasten in Anderlecht en Brugge. Ook in de Wetstraat en de Europese Wijk in Brussel zouden de problemen voelbaar zijn. Gebruikers uit Antwerpen, Sint-Niklaas, Gent en Leuven lijken volgens de berichten op internet ook de gevolgen van de storing te ondervinden.
Oplossing in de maak
Rond 9 uur deelde Proximus uiteindelijk mee dat er een probleem is met het mobiele netwerk en dat de technische teams “op volle toeren” draaien om het probleem op te lossen.
Een oplossing lijkt inderdaad onderweg te zijn: Proximus meldt dat het inmiddels verbetering ziet in de connecties op het netwerk. Hoewel heel wat klanten nog moeilijkheden ondervinden, kan een groot deel al wel opnieuw bellen, SMS’en en surfen. In de laatste update die het bedrijf uitstuurde, omstreeks 10:19, meldde het dat alle klanten geleidelijk aan verbetering zouden moeten merken.
Niet enkel Proximus-klanten ondervinden last met het mobiele netwerk. Ook wie een abonnement afsloot bij Scarlett of Mobile Vikings kan problemen ondervinden. De reden daarvoor valt niet ver te zoeken: de abonnementen die deze operators aanbieden, maken eveneens gebruik van het Proximus-netwerk.