Nothing bevestigt komst eerste smartwatch
“CMF by Nothing maakt beter design toegankelijker voor een grotere groep consumenten”, opent de Britse start-up zijn aankondiging. Het bedrijf specificeert dat het merk actief wordt in het ‘betaalbare segment’, en daar ‘producten van betere kwaliteit’ gaat aanbieden. Vermoedelijk betekent dit ook dat Nothing zich opwerkt naar een speler in hogere regionen. Eerste signalen daarvoor doken al op met de Nothing Phone (2), die in de premiumklasse werd gepositioneerd.
Met het nieuwe merk speelt het ook in op zijn doelstelling om ‘tech weer leuk te maken’. Binnen die doelstelling staat centraal dat ‘verschillende consumenten verschillende dingen willen’, zegt Nothing. Hoe dit exact zijn uitwerking gaat vinden in producten, laat het bedrijf onbenoemd. Wel zagen we dit principe al terug bij de Ear (1) en Ear (Stick). Producten die in dezelfde prijsklasse gepositioneerd zijn, maar wel elk een andere categorie consumenten bedienen.
Heel lang hoeven we mogelijk niet te wachten op een antwoord. Later dit jaar zou CMF by Nothing zijn eerste producten lanceren. Meer specifiek gaat het om een smartwatch en earbuds.
Eerste Nothing-smartwatch
Eind juni verscheen al eens een eerste aanwijzing voor de komst van een Nothing-smartwatch. Indiase keuringsinstantie BIS bracht toen keuringspapieren van een Nothing-smartwatch naar buiten. Die droeg ook toen al de naam ‘CMF by Nothing’. Gedacht werd echter dat CMF verwees naar een ontwikkelfase van producten, waarin CMF staat voor ‘Color, Material, Finish’.
De komst van een Nothing-smartwatch is alvast niet geheel verrassend. Topman Carl Pei uitte eerder dit jaar zijn fascinatie met de productcategorie op X, het voormalige Twitter. Voorlopig blijft het wel gissen naar details over de smartwatch. Draait hij bijvoorbeeld op Wear OS, of een meer simpel OS, dat op goedkopere hardware werkt? Voor antwoorden op zulke vragen moeten we wachten tot de fabrikant meer duidelijkheid geeft.