Nothing teaset Phone (2a) in Community Update
2023 was voor Nothing het jaar van de Phone (2), vertelt Nothing-medeoprichter Akis Evangelidis in zijn gedeelte van de Community Update. De introductie van een directe opvolger bleef zodoende uit. Je zou kunnen stellen dat de Phone (2) de Phone (1) heeft opgevolgd, maar dat klopt niet helemaal. De tweede Nothing-smartphone begeeft zich namelijk in de high-end smartphoneklasse, terwijl Nothing de (1) in de middenklasse positioneerde met een bijpassende prijs. Met de Phone (2a) zet Nothing ditmaal wél een echte opvolger van de eerste Nothing-smartphone op de markt, aldus Evangelidis.
“We hebben ons bij de Phone (2a) echt gericht op de belangrijkste gebruikersbehoeften: prestaties, camera, enzovoort”, vertelt de topman over wat te verwachten van de middenklasser. Kortom: met de (2a) krijg je een smartphone die alle basiswensen voor een smartphone vervult. Aanvullend voorziet het merk ook in de “meest geliefde functies van de Phone (2)”, onderstreept de medeoprichter.
Daarmee wordt de Nothing Phone (2a) op elk vlak een “duidelijke upgrade” tegenover de Phone (1), claimt de Britse smartphonefabrikant. Veel details blijven echter nog onbekend. Akis kan ons op het moment van schrijven ook nog geen lanceringsdatum noemen. Gezien het teasen is begonnen, mag dat echter niet lang op zich laten wachten. Eerdere geruchten wijzen op een lanceringsmoment dat tijdens het MWC plaatsvindt – Nothing heeft daar ook een evenement gepland.
Glyph Developer Kit
Nothing kondigt vandaar verder een Glyph Developer Kit aan. Hiermee kunnen ontwikkelaars eigen integraties maken voor de Glyph Interface op Nothing-smartphones. Dat zijn ledstrips die meldingen kunnen weergeven in specifieke patronen. Apps als Uber maken ook gebruik van de Glyph-hardware en kunnen de resterende aanrijtijd weergeven. Voortaan kan elke app zo’n integratie verzorgen. Dat vraagt uiteraard wel wat ontwikkelkracht van ontwikkelaars; het is zodoende maar de vraag hoeveel apps dit gaan ondersteunen.
Tot slot verwelkomt Nothing ditmaal Jillian Gerngross als de nieuwe Vice President of Marketing. Ze was eerder verantwoordelijk voor de marketingstrategie van Amazon Music, en gaat nu dus helpen Nothing op de kaart te zetten.