Samsung Email-bug blijft onopgelost na maand vol klachten

Samsung oledscherm One UI 6.1 oplossing
© Unsplash
Samsung Email kampt al meer dan een maand met een bug waardoor de Android-app uren en soms zelfs dagenlang achter elkaar e-mails blijft synchroniseren.

De bug in de Samsung Email-app op Android ontstond na de uitrol van versie 6.1.91.13, meldt SamMobile. Sindsdien kampt Samsungs e-mail-app met een synchronisatiebug die ervoor zorgt dat de app continu e-mails blijft synchroniseren. Handig zou je denken: dan is je inbox altijd up-to-date, maar het zorgt vooral voor excessief batterijverbruik en hitteproductie. De Samsung Email-app probeert namelijk uren- of zelfs dagenlang e-mails binnen te halen die er helemaal niet zijn.

Bovendien toont de app tijdens dit synchronisatieproces een aanhoudende “e-mails synchroniseren”-melding. Dit wekt de verwachting dat er een nieuwe e-mail is binnengekomen, maar dat klopt natuurlijk niet. Het heeft ook geen zin om de achtergrondactiviteit van Email te beëindigen. Na enkele minuten komt de melding automatisch weer tevoorschijn.

Verberg de meldingen

Samsung heeft vooralsnog niets bekendgemaakt over een oplossing voor de Email-bug. Wel is er een tijdelijke oplossing aangedragen: verberg de “e-mails synchroniseren”-melding. Hoewel dit de frustratie van de aanhoudende melding wegneemt, blijft de bug hiermee onopgelost.

Voor gebruikers die overweg kunnen met losse installatiebestanden, is er een andere uitweg: je kunt de bug namelijk oplossen door een oudere E-mail-versie te installeren. Let daarbij wel op de bron van het installatiebestand. We raden hiervoor persoonlijk de APK’s van APKMirror aan. Het zou echter niet nodig moeten zijn dat gebruikers zulke stappen moeten zetten om bugs op te lossen.

Bugs in One UI 6.1

Samsungs One UI-software kampt de afgelopen maanden al vaker met bugs. Door een bug in One UI 6.1 weigerden vingerafdrukscanners op de Galaxy S23 langere tijd dienst. Ook zorgde One UI 6.1 in sommige gevallen voor oververhitte telefoons. In andere gevallen reageerde het scherm van sommige Galaxy S-telefoons nauwelijks op aanrakingen. Een deel van deze bugs was te wijten aan problemen bij Google. Andere kwamen volledig op het conto van Samsung.

Wat de bug met de Samsung Email-app veroorzaakt, is niet helemaal duidelijk. Het valt te hopen dat de Zuid-Koreaanse fabrikant op korte termijn een update uitbrengt. Houd hiervoor zeker de Play Store en Galaxy Store in de gaten.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business