PostNL-app laat je contact opnemen met je pakketbezorger

PostNL busje
© PostNL
PostNL heeft een nieuwe functie geïntroduceerd die je contact laat opnemen met de bezorger van je pakket. Via chatbot Daan krijg je binnen twee uur antwoord.

Staat je pakket in de PostNL-app op “bezorgd”, maar heb je het niet ontvangen? Dan kan je voortaan via de app of website navraag doen bij je bezorger, zo meldt PostNL op de campagnepagina. Binnen twee uur na je vraag krijg je een reactie. Verwacht geen heus chatgesprek met de bezorger. De communicatie verloopt eenzijdig: je stelt je vraag over de whereabouts van je pakketje, en de bezorger kiest uit een aantal vooraf gedefinieerde antwoorden.

‘Navraag doen bij je bezorger’

PostNL maakt het gelukkig eenvoudig om een dergelijke navraag te doen. Via de PostNL-app of de website klik je simpelweg op een van de duimpjes of emoji. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om de status van je bezorging te bevragen. Je kan ook terecht bij chatbot Daan, die je door het proces leidt. Vervolgens is het afwachten geblazen: waar heeft de bezorger het pakket afgeleverd?

Let wel, je ontvangt alleen een antwoord als de bezorger nog bezig is met zijn bezorgronde. Zit hij of zij alweer thuis op de bank, dan kan de bezorger niet meer reageren. In dat geval neemt de klantenservice de taak van de bezorger over. Is de bezorger nog onderweg, dan ontvang je binnen de genoemde twee uur een antwoord per e-mail. Zo weet je meteen of het pakket alsnog aankomt, of dat je een bezoekje moet brengen aan het PostNL-punt.

PostNL navraag bezorger
© TechPulse

PostNL benadrukt dat veiligheid voor alles gaat. Dit betekent dat het soms langer kan duren dan het tijdvak. Klopt het ontvangen antwoord niet, dan adviseert PostNL om twee dagen te wachten. De kans is groot dat het pakket alsnog bezorgd wordt. Na die termijn kun je contact opnemen met de afzender voor verder onderzoek.

Testen in Nederland

De functie wordt eerst getest voor Nederlandse ontvangers. Later komt de “Navraag doen bij je bezorger”-functie mogelijk ook beschikbaar in België. Tijdens onze controle was de functie nog niet beschikbaar in de Belgische versie van de PostNL-app.

e-commercepostnl

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken