Nieuws

Instagram laat je zelf voor DJ spelen met update voor Reels

instagram
© iStock / stockcam
Instagram maakt het nu mogelijk om je Reels auditief tot een hoger niveau te tillen, door tot 20 verschillende nummers te mixen.

De meest populaire contentvorm van het moment, dat is het korte filmpje. Dat hebben ze ook bij Instagram geweten, waar ze gebruikers nieuwe mogelijkheden geven om hun Reels vorm te geven.

140 miljard per dag

Elk dag worden er meer dan 140 miljard Reels weergegeven op Instagram en Facebook. Meta voegt nu een nieuwe ‘Multitrack’-functie. Die laat gebruikers toe om meerdere audiotracks aan hun Reel toe te voegen. Zo kunnen ze een mix maken van verschillende muzieknummers, en kiezen welke delen ze precies in hun filmpje willen. Dat moet de video’s met een maximumduur van 90 seconden extra interessant maken voor makers én toeschouwers.

Voor Instagram is het een kwestie om creators “hun creativiteit te laten uiten”, aldus het bedrijf in een post. Daardoor zal je tijdens het maken van Reels nu een “Voeg toe aan mix”-optie zien staan. Door daarop te klikken kan je een extra liedje selecteren en hier, indien je dat wil, een stukje uitknippen. Gebruikers kunnen op deze manier tot 20 nummers toevoegen.

Instagram zal de maker ook krediet geven voor mixes. Zie je ergens een Reel staan waarin de muziek knap samengemengd wordt? Dan kan je die mix zelf ook gebruiken voor je eigen Reel. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Reels die je zelf deelt: andere gebruikers zullen aan de slag kunnen met het geluid daarvan.

Langer in de app

Voor Instagram is de wijziging bijzonder interessant, omdat het gebruikers zo langer op het platform kan houden. Gebruikers mixten al wel nummers samen, maar gebruikten hiervoor vaak andere diensten en apps, waardoor ze Instagram even afsloten. Dat is nu niet meer het geval: alles kan rechtstreeks in Instagram, waardoor het gebruikers wat langer aan zich bindt.

Uitgelicht artikel instagram Instagram krijgt ads waar je niet voorbij kan scrollen

Dat blijkt ook de reden dat het platform zo fors inzet op kortere video’s, in plaats van de langere video’s van 10 tot 20 minuten. Instagram-baas Mosseri haalt aan dat je tijdens die 10 of 20 minuten minder content van je vrienden te zien krijgt, en dat is zonde: die content is namelijk wel waar Instagram op wil inzetten. Bovendien worden die langere video’s niet vaak gedeeld, maar kortere video’s wel. Het platform zal dus blijven inzetten op kortere filmpjes, en laat langere content voorlopig links liggen.

appsinstagramontspanningsociale media

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken