Sonos biedt wederom excuses aan voor app-problemen
Sinds de release van de update regent het klachten over de Sonos-app. Dat heeft er met name mee te maken dat belangrijke functies nog ontbreken. Zo was het tot voor kort niet mogelijk om via de mobiele apps lokale muziekbibliotheken in te stellen of te doorzoeken. Daarnaast was er veel te doen over de stabiliteit van de app, met name bij het instellen van nieuwe producten. Die problemen worden nu ook aangehaald door Sonos-topman Patrick Spence.
“Er is geen werknemer bij Sonos die niet gekwetst is omdat hij je heeft teleurgesteld,” schrijft de topman in een blogpost. Spence zegt dat de vernieuwde app is ontwikkeld “met de wetenschap dat het in de loop van de tijd beter zou worden.”
Hoewel de Sonos-ervaring na enkele updates al wel is verbeterd, liepen gebruikers tegen meer problemen aan dan de speakerfabrikant in eerste instantie had verwacht. Het oplossen van die bugs, zegt Spence, heeft ook de herintroductie van ontbrekende functies vertraagd. Hiervoor is de voorbije maanden wel flink doorgewerkt: bijna elke twee weken verschijnt er een update van de Sonos-app. De laatste daarvan verscheen afgelopen maandag.
Releaseschema app-updates
De komende maanden, in elk geval tot en met oktober, verschijnen er nog geregeld updates, vervolgt Spence. Dit zijn de verbeteringen die nog gaan volgen:
- Augustus/september: verbetering van volumerespons, enkele verbeteringen van de interface aan de hand van feedback, verbetering van de algehele stabiliteit en omgang met errors.
- September: verbeteringen van de consistentie en betrouwbaarheid van alarmen.
- September/oktober: terugkeer van de bewerkingsmodus voor afspeellijsten en wachtrijen en verbeterde functionaliteiten in het instellingenmenu.
De release van nieuwe updates wordt bijgehouden via de Sonos-community en de ‘Release notes’-pagina van de app. Daarop zie je precies wat er zoal is aangepast.