Nieuws

Sonos brengt misschien oude app terug

Era 300 app iOS
© Sonos
Na alle problemen rondom de nieuwe Sonos-app overweegt het bedrijf nu onder andere om zijn vorige mobiele app terug te brengen.

Sonos is momenteel schijnbaar allerlei mogelijkheden aan het overwegen om de problemen met zijn nieuwe mobiele app (tijdelijk) op te lossen. De vernieuwde app verscheen in mei en verschillende bugs en andere problemen zorgden voor een heleboel negatieve reacties vanuit gebruikers.

Problemen met de Sonos-app

De vernieuwde Sonos-app klonk misschien veelbelovend voor sommige gebruikers, maar mensen kwamen er al gauw achter dat er belangrijke functies mistte, zoals een slaaptimer en ook bepaalde aanpassingsmogelijkheden voor afspeellijsten. Sonos ging wel vrij snel aan de slag met het herstellen van sommige functies en het oplossen van kritieke problemen, maar de problemen zijn nog steeds niet volledig opgelost.

Dat heeft niet alleen negatieve gevolgen voor gebruikers, maar ook voor het bedrijf zelf. Volgens een verslag van The Verge over de mogelijke terugkeer van de oude app staat de CEO van Sonos, Patrick Spence, nog steeds wel achter de keuze om de app te vernieuwen. Toch erkent hij ook dat klanten hierdoor teleurgesteld zijn, waar het bedrijf ook meerdere keren excuses voor heeft aangeboden.

Die teleurstelling vanuit gebruikers is niet het enige gevolg voor het bedrijf. Zo moest Sonos schijnbaar vanwege dit probleem al twee productlanceringen uitstellen en lijkt het oplossen van de app-perikelen een duur grapje te worden.

Tijdelijke oplossing

The Verge geeft nu dus aan dat Sonos onder andere het herintroduceren van de oude app overweegt. Daar hebben de leidinggevenden van het bedrijf volgens de outlet gesprekken over gehad. Dit zou dan wel een tijdelijke oplossing zijn. Het bedrijf blijft in dat geval werken aan het verbeteren van de prestaties van de app en het oplossen van bugs.

Een terugkeer naar de oude app zou in ieder geval sommige problemen voor klanten meteen kunnen oplossen en Sonos wat meer tijd geven om voor een goede oplossing te zorgen. Er zijn gelukkig al meerdere updates verschenen met oplossingen voor bepaalde problemen, maar het kan misschien nog wel even duren voordat de meeste gebruikers weer tevreden zijn.

Uitgelicht artikel Sonos app S2 update Sonos’ app-perikelen kosten bedrijf 20 tot 30 miljoen dollar
appaudiomobielsonossonos ace

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken