Review: Disney Sing It: Party Hits

Disney Sing It: Party Hits is een leuke titel die vooral de tieners gaat aanspreken. De liedjeskeuze is heel sterk gericht op die generatie, maar dat mag uiteraard niemand beletten om hiermee plezier te beleven. Een bijzonder leuke en enthousiaste game die veel zangplezier brengt.

Voor tieners

Het is ondertussen al de vierde Disney Sing It-game, een traditie die we elk jaar mogen verwelkomen rond het eindejaar. Ideaal om ‘s avonds plezier te maken met de hele familie of een slaapavond voor jongens of – vooral – meisjes te organiseren. Bekijk alles wel met een korrel zout, want vergeleken met SingStar is Disney Sing It: Party Hits heel specifiek in zijn liedjeskeuze. SingStar probeert een heel breed publiek aan te spreken door zoveel mogelijk populaire licenties te pakken te krijgen. Disney Sing It spreekt specifiek de jongere generatie aan, de tieners onder ons. Alles wat je verwacht van een zangtitel zit in deze game. De bijhorende videoclips worden vergezeld door je eigen zangtalent, waarna je telkens kunt horen hoe je stem klinkt nadat je een liedje hebt voltooid. Je kunt zelfs enkele effecten toevoegen aan je stem, zoals een hoog piepend geluid of een effect alsof je door een telefoon praat. Verder weinig nieuws, op een uitzondering na: een zangcoach. Het idee lijkt vanzelfsprekend, maar dit is de eerste game die het erin stopt. Verwacht hiervan geen muziekschoolkwaliteit, maar het kan je helpen om bepaalde tonen beter onder de knie te krijgen.
Belangrijkste bij elke muziektitel is de mogelijkheid om met meerdere spelers te genieten. Met Disney Sing It is dit niet anders. Je kunt rechtstreeks tegen elkaar spelen, ofwel telkens de microfoon doorgeven en zo teams vormen om tegen elkaar op te zingen. Alles is bijzonder toegankelijk gemaakt, wat het bij tienerfeestjes heel leuk kan maken. Familiefeestjes kunnen ook een succes worden, maar dan moet iedereen wel de tienerliedjes omarmen.