Review: WRC 2
[related_article id=”160734″] Meer van hetzelfde
Je moet al behoorlijk goed kunnen vergelijken om noemenswaardige verschillen te zien tussen het originele WRC-game van vorig jaar en dit tweede deel. De spelmodi zijn dezelfde gebleven, de rijschool is amper veranderd en de auto’s zijn nog altijd onrealistisch en lastig te bedienen. Met de twaalf maanden ontwikkeltijd heeft Milestone blijkbaar niet de motivatie gevonden om van WRC 2 een veel betere titel te maken dan de vorige. WRC 2 is de enige game met de volledige officiële WRC-licentie. Dit betekent dat je met alle officiële wagens van dit seizoen kunt racen uit de WRC, SWRC, FIA WRC Academy, PWRC, Group B en WRC Safari. Een hele mond vol, maar daar houdt het ook werkelijk bij op.
Je voelt amper een verschil binnen elke categorie tussen de verschillende wagens. De auto’s en sponsors zijn mooi up-to-date, maar verder niets nieuws. Milestone heeft echt geen moeite gedaan om de auto’s een realistischere wegligging mee te geven. Je krijgt nooit het gevoel dat je de auto onder de knie hebt; altijd is er wel een vreemd manoeuvre dat zowel arcade- als simulatieliefhebbers tegen de borst zal stoten. Zelfs wanneer je wisselt van een controller naar een stuurtje is het resultaat meestal hetzelfde: trial & error. Ronduit vervelend. De Career-modus is dezelfde als vorig jaar. Je werkt jezelf omhoog van junior talent totdat je bij een WRC-team kunt tekenen. De enige verandering is de mogelijkheid om je eigen mecaniciens aan te nemen die invloed hebben op de ontwikkeling van de auto. Een leuk idee, maar je hebt altijd de indruk alsof het spel je weg al lang heeft uitgestippeld, alsof het niet uitmaakt welke personen je aanneemt en welke beslissingen je neemt.