Nieuws

Gratis LinkedIn-tool toont wie jouw bedrijfspagina bezoekt

LinkedIn brengt een gratis analyticstool uit waarmee bedrijven kunnen zien welk soort publiek ze aantrekken op hun bedrijfspagina.

Online is het niet alleen belangrijk hoeveel bezoekers je pagina bezoeken, maar ook wie ze zijn. Op LinkedIn kunnen bedrijven binnenkort een idee krijgen hoe hun online publiek eruitziet. Het sociale netwerk lanceert daarvoor de Website Demographics-tool.

Sorteren op job

Met de nieuwe functie kunnen bedrijven de bezoekers van hun LinkedIn-pagina opdelen in acht categorieën, op basis van de gegevens die de gebruikers zelf ingeven op het medium. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om bezoekers te sorteren op onder andere jobtitel, senioriteit, sector, bedrijf en land. Met die informatie kan gecontroleerd worden of de huidige marketingcampagnes hun beoogde effect behalen, of wanneer er kansen zijn om een nieuwe doelgroep aan te trekken.

 

 

Een B2B-webshop kan op die manier bijvoorbeeld ontdekken dat hun LinkedIn-pagina voornamelijk wordt bezocht door IT-professionals, en hun marketingcampagnes aan dat publiek aanpassen. Zo kunnen bedrijven hun strategie verbeteren en slimmere marketingbeslissingen maken, klinkt het in een blogpost.

Gratis

De tool is gratis voor bedrijven die Campaign Manager gebruiken, LinkedIns platform om advertentiecampagnes op het netwerk te beheren. Je hoeft echter niet betalend te adverteren om voordeel te putten uit de tool, meldde Sudeep Eldo Cherian, globaal productmarketingdirecteur voor LinkedIn Marketing Solutions aan TechCrunch. Het echte doel is echter om de Campaign Manager tot een ‘must-have analyticsoplossing’ te maken.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals