Kortingcodes doen hun intrede in Google Play Store


Androidgebruikers krijgen eindelijk iets waarvan hun collega’s met een iPhone al langer profiteren: de mogelijkheid om promocodes te verzilveren in Google Play. Het was website 9to5 Google die de ondersteuning voor kortingscodes als eerste opmerkte.
Ontwikkelaars en gebruikers zullen het nieuws waarschijnlijk goed onthalen, maar Googles systeem heeft enkele ingebakken beperkingen. Zo zal een app per kwartaal maar 500 kortingscodes kunnen uitschrijven. Ongebruikte codes zullen niet overgeheveld en bijgevoegd kunnen worden bij de hoeveelheid van de volgende periode. Standaard zullen promocodes een jaar geldig blijven, maar ontwikkelaars kunnen die termijn aanpassen als ze dat willen.
Google lijnt het gebruik van de nieuwe feature uit op een aparte websitepagina. Het bedrijf geeft tegelijkertijd enkele suggesties voor het gebruik van de code. Zo zouden ontwikkelaars hun spelers een speciaal voorwerp of beloning binnen hun app kunnen geven als ze naar een bepaald evenement komen en daar de code ontvangen. Of ze kunnen promotiecodes verdelen via lokale bedrijven en onder de vrienden en familie van hun werknemers om hun software beter in de kijker te plaatsen en meer reviews te genereren.












