Nieuws

Firefox wil een nieuw logo, maar heeft keuzestress

Mozilla zoekt een vurige nieuwe stijl voor Firefox en wil daarvoor beroep doen op jouw goede smaak.

Vaak wanneer bedrijven een van hun services onderhevig maken aan designaanpassingen komt er achteraf heel wat kritiek op. Mozilla wil Firefox nu een nieuwe stijl geven, maar wil vooraf polsen naar de voorkeur van gebruikers. Bovendien gaat het niet enkel om het Firefox-logo, maar tevens om een rebranding van alle iconen, waaronder het icoon om screenshots te nemen en bestanden te delen, maar ook iconen voor nieuwe browsers (zoals een VR-browser).

“De snelle vos met vurige staart biedt niet genoeg designmogelijkheden om de volledige productfamilie te representeren. Een andere kleur of het verder ontleden van de vos zou niet ver genoeg gaan. We moesten van een nieuwe plaats vertrekken,” schrijft Mozilla in een blogbericht.

Ondertussen heeft Mozilla twee designsystemen ontworpen waar ze graag feedback op willen krijgen van de community. Dit doet het bedrijf met hun Open Design proces waarmee ze een tweetal jaar geleden ook het Mozilla logo op de schop namen. Er is geen stemsysteem op poten gezet, maar gebruikers kunnen hun mening over de logo’s achterlaten als reactie op het blogbericht. Op basis van de feedback ontvangen de designs vervolgens verschillende iteraties. Verder benadrukt het bedrijf dat er nog niets concreet is en dat de iconen nog niet definitief zijn.

firefoxmozillaontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken