Belgisch e-bike merk Cowboy lanceert Cowboy Care onderhoudsdienst met abonnement
Cowboy Care is een abonnementsformule voor fietsonderhoud en de eerste in zijn soort. Fietsonderhoud vindt historische gezien plaats in fietsenwinkels en deze stellen de vereiste dat men tot daar komt voor een onderhoud, wat voor de nodige logistieke problemen zorgt. Met Cowboy Care is dit verleden tijd en komende de technici van het bedrijf langs waar en wanneer de rider dat wil. Een afspraak inplannen kan simpelweg via de Cowboy-app, waar men de keuze heeft tussen Onderhoud, Reparatie en Lekke band.
“Bij Cowboy is het onze missie om fietsers te ondersteunen en een glimlach op hun gezicht te toveren terwijl ze zich op een veilige, gezonde, probleemloze en aangename manier door de stad verplaatsen. Met onze on-demanddienst Cowboy Care willen we ervoor zorgen dat onze klanten op elk moment van de dag zorgeloos kunnen rondfietsen”, aldus CEO en mede-oprichter Adrien Roose.
Cowboy Care wordt voorlopig gelanceerd in 22 Europese en Amerikaanse steden. In Europa gaat het om Amsterdam, Berlijn, Hamburg, Parijs, Londen, Gent, München, Brussel, Keulen, Antwerpen, Rotterdam, Düsseldorf, Utrecht en Frankfurt. Daar kunnen eigenaars van een Cowboy e-bike (zoals de nieuwe Cowboy 4 en ST) een beroep doen op de technici voor onderhoud zoals het reinigen of vervangen van onderdelen, schroeven vastzetten of lekke banden herstellen. Hiervoor zullen geen extra (verborgen) kosten aangerekend worden, want alles zit verwerkt in de prijs van het jaarabonnement, dat per maand 20 euro kost.
Eerder introduceerde Cowboy ook al een abonnementendiensten in de vorm van een verzekering tegen schade en diefstal.