Weg met die writers block
Weg met die writers block
Er is niets vervelender dan een zwaar geval van writers block wanneer je een artikel of whitepaper moet schrijven. Wij bieden je graag een paar leuke oplossingen aan. Let the writing begin!
Google Keyword tool
Weet je al wel over welk onderwerp je wil schrijven? Gebruik dan de keyword tool van Google eens, zo krijg je nog een paar alternatieve keywords waardoor misschien de opgedroogde bron van inspiratie weer een oase wordt.
Google Insight tool en Google trends
Nog twee handige tools zijn de Google Insight tool en de Google trends tool: dankzij deze twee tools kom je er snel achter wat er echt gezocht wordt op het internet. Wie weet zie je opeens het onderwerp waar jij over wil of moet schrijven!
Vraag het aan je bezoekers
De beste oplossingen zijn vaak erg makkelijke oplossingen. In het geval van een writers block kan je gewoon aan je bezoekers vragen of zij interesse hebben in een bepaald artikel. Willen ze graag een stap voor stap tutorial zien, een artikel over een nieuwe ontwikkeling in jouw vakgebied,..? Soms zou je versteld staan van de input die je van je eigen lezers kan krijgen. Je kan trouwens alle vormen van social media gebruiken om input van je lezers te krijgen: lanceer een oproepje op je Facebook-page, vraag het op je eigen website of stel een poll op, gebruik de hashtags #durfttevragen of #dtv op Twitter en wacht even op een antwoord.
Lukt het na deze tips nog niet? Probeer dan een break te nemen en denk aan iets anders.