Klanten overrompelen Carrefour na online kortingsflater
De kortingsfout werd enthousiast gedeeld op sociale media, waardoor velen geattendeerd werden op de wel heel gunstige bedragen in de webshop. Een kattenasiel bestelde zelfs pallets vol kattenvoer. Met het asiel heeft Carrefour inmiddels een compromis gesloten, maar de supermarktketen besloot de overige klanten met de stuntprijzen te laten wegkomen.
Online prijzen gelijk aan supermarkt
‘Wie online bestelde, was plots stukken goedkoper af dan wie in onze winkels shopt. Dat kan natuurlijk niet, want de prijzen op onze website en in onze supermarkten zijn altijd gelijk’, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve tegen Het Laatste Nieuws. ‘Enkel wie er echt misbruik wilde van maken, door plots hele grote voorraden op te kopen, hebben wij wel geweigerd.’ De prijzen in de webshop zijn in de tussentijd gecorrigeerd.
Leen Bakker
Foute beprijzing in de webshop van Leen Bakker zorgde onlangs voor furore onder Nederlandse consumenten, die in groten getale hoogslapers voor 24 euro per stuk bestelden. De meubelketen heeft inmiddels laten weten die bijzondere deal niet na te komen, waarop een juridisch adviesbureau aankondigde Leen Bakker voor de rechter te dagen. In het verleden gingen Otto, Hema, Philips en bol.com ook de fout in; geen van die bedrijven leverde klanten ook daadwerkelijk producten voor het foutieve bedrag uit.
Foute prijzen
Moet je als (web)winkelier een foute prijs nakomen? Niet altijd. Over het algemeen geldt: indien de foute prijs (met een portie gezond verstand) aannemelijk lijkt, dan is wel een goed idee om je te houden aan de prijs die wordt getoond. Je klanten hebben dan namelijk het recht om het product op te eisen aan de geëtaleerde prijs. Is een deal overduidelijk te mooi om waar te staan, dan is het doorgaans geen probleem om je klanten in te lichten van je vergissing en op je prijs terug te komen.