Geen grap: LinkedIn brengt spelletjes naar app
LinkedIn, het meest zakelijke sociale medium dat er is, wil de app-ervaring wat lichter maken. De bedoeling is om gebruikers wat meer te doen te geven: behalve door posts scrollen en netwerken valt er in de app namelijk niet veel te doen. Dat zou binnenkort veranderen.
Het sociale medium van Microsoft wil namelijk spelletjes introduceren. Dat bommetje werd voor het eerst gedropt door Nima Owji, een appresearcher, op X. Owji toont een aantal screenshots die laten zien hoe de spellen in elkaar zitten. Het gaat om verschillende puzzelspellen, zoals ‘Queens’, ‘Inference’ en ‘Crosslimb’.
In sommige spelletjes zal je een categorie moeten raden op basis van een aantal hints. Queens lijkt dan weer een ruimtelijk puzzelspel te zijn dat iets weg heeft van een sudoku. Het is de bedoeling om een zo hoog mogelijke score te halen, waarna de resultaten op een scorebord verschijnen. Alleen: het zijn niet de individuele spelers die op dat bord verschijnen, maar de bedrijven waarvoor ze werken.
Dat het nog lang geen 1 april is, daar zijn ze zich bij LinkedIn bewust over. Het gaat niet om een grap, maar de spellen komen er echt. Dat bevestigde de socialemedia-app aan TechCrunch. Over een lanceringsdatum werd niet gesproken. Ook is niet geweten of de spelletjes voor iedereen toegankelijk zullen zijn, of alleen voor Premium-gebruikers. Of de puzzelspellen echt een toegevoegde waarde voor het Premium-abonnement zijn is maar de vraag.