Humane, bedrijf achter AI Pin, zet zichzelf te koop
Humane is een van de eerste bedrijven die een draagbaar AI-product op de markt bracht. Met de AI Pin zorgde het bedrijf ervoor dat klanten geen smartphone meer nodig hadden om tegen AI te spreken. Met de Pin kan je namelijk een AI-systeem op je borst spelden, al lopen de meningen over het product flink uiteen.
Negatieve ontvangst
Op het Mobile World Congress wist het bedrijf heel wat aandacht te trekken voor het nieuwe product. Het bedrijf stuurde het product naar Amerikaanse techreviewers, en die waren er bijna unaniem negatief over. Het apparaat kost te veel geld, en weet voor dat geld niet voldoende te bieden. De AI Pin kost namelijk 700 dollar – en dan heb je nog geen verbinding met een AI-systeem. Om toegang te krijgen tot AI, moet je ook nog eens betalen voor een abonnement daarop.
Al die negatieve aandacht lijkt er nu voor te zorgen dat de oprichters het bedrijf van de hand doen. Imran Chaudhri en Bethany Bongiorno, de twee oprichters van het bedrijf, werken volgens Bloomberg samen met een financieel adviseur. Zo hopen ze een aantrekkelijk aanbod in de wacht te kunnen slepen. Momenteel wordt gezocht naar een bedrag tussen 750 miljoen en een miljard dollar.
Wel nog updates
Dat de oprichters het bedrijf verkopen, wil niet zeggen dat het product verwaarloosd wordt. Onlangs lanceerde OpenAI de nieuwste versie van ChatGPT, met het GPT-4o-model. Gebruikers van de Humane AI Pin kunnen hun wearable nu updaten om met die laatste GPT-versie te werken. Het product wordt er volgens productdesigner George Kedenburg veel beter door: 14% minder vertraging, 28% kortere antwoorden en 33% minder slechte antwoorden, deelt die mee op X. En dus ook: iets meer waar voor de 700 dollar die de AI Pin kost.