Nieuws

Snapchat onthult nieuwe AR Spectacles voor ontwikkelaars

Spectacles van Snapchat
Bron: https://www.spectacles.com/
Snapchat heeft de vijfde generatie Spectacles onthuld, een nieuwe AR-bril die voorlopig alleen beschikbaar is voor ontwikkelaars in de VS voor 99 dollar per maand.

Snapchat heeft zijn vijfde generatie Spectacles aangekondigd, een nieuwe slimme bril met geavanceerde augmented reality (AR) functies. In tegenstelling tot eerdere modellen, is deze versie voorlopig exclusief beschikbaar voor ontwikkelaars via het Spectacles Developer Program, voor een prijs van 99 dollar per maand. De Spectacles is vooralsnog alleen verkrijgbaar in de Verenigde Staten.

De nieuwe AR-bril heeft een opvallend robuust ontwerp met een dikker frame om de krachtige technologie te ondersteunen. De bril bevat twee Snapdragon-processoren, vier camera’s en een doorzichtig AR-display, dat een beeld simuleert vergelijkbaar met een 100-inchscherm op drie meter afstand. Gebruikers kunnen hun telefoon verbinden met de bril voor onder andere AR-games en handgebaren of spraakopdrachten gebruiken dankzij Snap’s eigen besturingssysteem, Snap OS.

Hoewel de AR-functionaliteiten indrukwekkend zijn, blijft de batterijduur een zwakke plek met slechts 45 minuten continu gebruik. Snap hoopt met deze ontwikkelaarsversie eerst AR-experimenten te stimuleren voordat de bril op een later moment voor consumenten beschikbaar komt. Hiermee positioneert Snap zich verder in de groeiende AR-markt, waar ook concurrenten zoals Meta aan de weg timmeren met vergelijkbare producten.

Redesign van Snapchat

Naast de lancering van de nieuwe Spectacles heeft Snap ook een update van de Snapchat-app aangekondigd. De app wordt vereenvoudigd van vijf naar drie secties, met als doel de navigatie makkelijker te maken en advertenties beter te integreren. Dit sluit aan bij Snap’s bredere strategie om kleinere adverteerders aan te trekken, aangezien het bedrijf het moeilijk heeft om te concurreren met de grotere advertentieplatformen.

Met zowel de nieuwe Spectacles als de vernieuwde app zet Snap een belangrijke stap om zijn positie in de AR-markt te versterken, terwijl het tegelijkertijd blijft focussen op zijn kernactiviteit: digitale advertenties. Het is echter nog onduidelijk wanneer de AR-bril beschikbaar zal zijn voor het grote publiek.

Uitgelicht artikel Apple Vision Pro AR- en VR-headsets steeds populairder bij jongeren

augmented realitysnap spectaclessnapchatvirtual reality

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken