Marketing, Tips

5 tools om de ultieme content voor sociale media te maken

Sociale media is het ultieme platform om je merk onder de aandacht te brengen. Deze vijf tools helpen je bij het creëren van goede content.

Sociale media is een belangrijke plaats om je merk bekendheid te geven. Veel internetgebruikers scrollen dagelijks doorheen hun Facebook-nieuwsoverzicht of de tweets van hun vrienden. Jammer genoeg is het niet eenvoudig om op te vallen in de overvloed aan nieuwtjes, films en advertenties. Met volgende tools creëer je zo’n aantrekkelijke content op sociale media dat je klanten je berichten wel moeten lezen.

1. Canva

Wie wil opvallen, moet met mooie afbeeldingen en goede bijpassende teksten komen. Canva is hiervoor de ideale tool, ook wanneer je geen designer bent. Je kan leuke prenten maken voor sociale media met behulp van templates. Bovendien kan je advertenties, infographics en brochures creëren, welke je kan delen via Facebook en Twitter.

2. SlideShare

Heb je een presentatie gegeven over een onderwerp waarvan jij veel weet? Hoogstwaarschijnlijk zijn mensen die de presentatie niet hebben bijgewoond ook benieuwd naar deze info. SlideShare is op zo’n momenten de ideale tool. LinkedIn is de eigenaar van de software, waardoor de tool goed geïntegreerd zit in het sociale medium. Behalve op LinkedIn kan je met SlideShare ook op Facebook en Twitter je presentaties delen. Niets is zo goed om klanten te lokken als te tonen dat jouw bedrijf expertise heeft in een bepaalde branche.

3. PowToon

PowToon is een gratis tool die het erg eenvoudig maakt om leuke video’s te creëren. Films geven zowel visuele als geluidsinput, waardoor je klanten meer geëngageerd zijn met je content. PowToon biedt verschillende templates die je helpen bij het snel creëren van leuke filmpjes. Eenmaal je video klaar is, kan je deze delen op verschillende sociale media.

4. Typeform

Een eenvoudige methode om gebruikers te laten engageren, is door vragen te stellen. Eén vraag is voldoende om leuke discussies op gang te brengen en klanten naar je merk te lokken. Hiervoor is Typeform de ideale tool. Je creëert een korte quiz met behulp van een drag-and-dropfunctie die je deelt op Facebook en andere platformen. Typeform laat je toe om multiple choice-vragen te creëren, ja-neevragen te stellen en afbeeldingen toe te voegen aan je quiz.

5. Podbean

Wie veel op de baan is, kan geen filmpjes bekijken, maar heeft wel zeeën van tijd om podcasts te beluisteren. Het medium is hierdoor op korte tijd erg populair geworden en de verschillende podcasts kunnen een erg groot publiek bereiken. Aangezien je deze groep van potentiële klanten niet wil mislopen, maak je best je eigen podcasts aan. Een tool dat hiervoor uitermate geschikt is, is Podbean. In slechts enkele minuten heb je een professioneel audiobestandje klaar.

businesssociale mediatiptools

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Het is Black Friday bij bol.com!

Het is Black Friday bij bol.com!

Deals scoren