Nieuws

IT’ers tevreden over support

De ondersteuning die IT-professionals krijgen van hun softwareleveranciers strekt tot tevredenheid. Dat concludeert marktanalysebureau IDC uit een onderzoek.

IDC heeft meer dan duizend IT-beheerders ondervraagd om te weten te komen hoe tevreden ze zijn over de support die softwaremakers leveren. De vijf beste leveranciers liggen erg dicht bij elkaar. Hewlett-Packard steekt er lichtjes bovenuit. Microsoft, Oracle, SAP en IBM maken de top vijf compleet.

Support constant geëvalueerd
Bedrijven die software moeten kiezen, besteden bij de koop meestal niet veel aandacht aan de support die later geleverd zal worden, zo blijkt ook uit de studie. Toch is support belangrijk om de software maximaal te benutten en om hem betrouwbaar te laten draaien.

[related_article id=”161452″]

Aan de andere kant zijn leveranciers zich wel bewust dat de klanten support belangrijk vinden als de software gekocht is. De meeste bedrijven omschrijven support als een cruciaal element voor klantentevredenheid en klantenbehoud. 

Met andere woorden: één slechte ervaring kan al leiden tot een afhakende klant. Vandaar dat de meeste softwaremakers hun supportdiensten constant evalueren en bijschaven.

De vijf grootste softwareleveranciers leveren een erg vergelijkbare kwaliteit van dienstverlening aan. Dat wijst er volgens IDC op dat de markt heel concurrerend is. En dat zal zo blijven, als de bedrijven aan klantenbehoud willen doen.

dienstenhpIBMitprofessionalmicrosoftoraclesapsoftwaresupportzakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals