Orange Belgium lanceert zijn eerste aanbod voor internet-only
Sinds de lancering van zijn goedkopere Duo/Trio Love in 2017 heeft Orange Belgium de status quo door elkaar geschud en meer dan 300.000 klanten aangetrokken. Vandaag start Orange met Home, een betaalbaar internet-only abonnement. Dat had Xavier Pichon begin oktober nog laten vallen in een gesprek met De Tijd.
Een groei die mogelijk werd gemaakt door het Love Trio (breedband, tv en mobiel), maar ook door het zogenaamde ‘bold’ aanbod van Love Duo (breedband en mobiel) dat in 2019 werd gelanceerd en dat een belangrijke impuls gaf aan de aanwezigheid van Orange Belgium op de convergentiemarkt, die tot nu toe massaal werd gedomineerd door de gevestigde spelers.
Orange internet-only
Het doel: voldoen aan de vraag van dit deel van de Belgische markt dat geen mobiel abonnement nodig heeft of wil hebben, maar toch wil genieten van een snelle, betrouwbare en onbeperkte vaste breedbandverbinding, met of zonder televisie. Op basis van interne enquêtes blijkt ook dat 20% van de Belgische huishoudens verklaart geen mobiel abonnement op hun breedbandverbinding te willen hebben en dat de behoefte aan alternatieven en een sterk commercieel aanbod bijzonder groot is.
Om aan deze vraag tegemoet te komen, onthult Orange Belgium vandaag zijn Home portfolio, gestructureerd rond 2 nieuwe grote abonnementen:
1. Home internet, enkel voor onbeperkt vast internet met hoge snelheid (40 euro)
2. Home Internet & TV, voor hoge snelheid onbeperkt vast internet + TV (55 euro)