Nieuwe online tool voor aftersales bij Tech Data
Binnen twee weken lanceert distributeur Tech Data een nieuwe online tool. Het After Sales Management programma moet de afhandeling van retours of problemen met leveringen makkelijker maken.
De ASM-toepassing is nu al live in vijf Europese landen binnen Tech Data, en de reacties zijn er enthousiast. “Binnenkort kunnen dus ook de klanten uit België, Nederland en Luxemburg de tool gebruiken en we zijn er van overtuigd dat ze even enthousiast zullen reageren als de resellers in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, Spanje en Portugal,” zegt Procurement en After Sales manager Silvia Van der Biest. “Het is een tool die echt een meerwaarde biedt aan onze klanten.”
De ASM-tool dient onder meer voor het aanvragen van een commerciële of een technische retour, of om problemen te melden in verband met een levering. Via ASM kunnen de vragen online gesteld worden, en de reseller krijgt ook meteen een antwoord op die vragen. Via de tool kan ook worden nagegaan hoe snel de vraag wordt opgevolgd. “We zijn de enige distributeur die een dergelijke tool biedt,” zegt Silvia Van der Biest. “Tech Data gaat duidelijk voor een excellente dienst-na-verkoop en met deze tool maken we het verschil.”
Voor de reseller betekent deze tool duidelijk een tijdswinst: niet alleen kan een dossier 24 uur per dag geopend worden, voor kleine commerciële retouraanvragen krijgt de reseller meteen online een antwoord, en hij kan online beslissen of hij al of niet akkoord gaat met het voorstel. Ook op technische retouraanvragen die onder de garantievoorwaarden van de fabrikant vallen en op meldingen van leveringsproblemen krijgt de reseller online antwoord. Verder is het voor de reseller ook een voordeel dat hij al zijn dossiers online kan opvolgen. “En het wordt nog beter,” zegt Silvia Van der Biest. “Tegen de zomermaanden voorzien we een extra applicatie via ASM. Dan kunnen onze klanten ook online een antwoord vinden op al hun vragen over prijsissues. Ons doel is om onze klanten ook na verkoop met ons aftersales team optimaal te ondersteunen. We nemen onze verantwoordelijkheid om vergissingen en fouten zo snel mogelijk recht te zetten en onze klanten bij te staan bij al hun vragen en problemen. Klantentevredenheid is onze topprioriteit.”