Dit zijn de 3 belangrijkste informatiebronnen voor klanten
Tijdens het Adobe Summit in Londen staat de klantenervaring centraal. Uit onderzoek van Adobe blijkt dan ook dat 91 procent van de ondervraagden uit de B2B-sector vinden dat de klantenervaring het belangrijkste is. 89 procent van de deelnemers uit de B2C-sector geeft aan dat voor hen de klantenervaring prioriteit is. Nog nooit waren deze percentages uit beide sectoren ongeveer gelijk.
Jill Steinhour van Adobe vertelt dat klanten al veel informatie hebben over je producten alvorens ze uiteindelijk een aankoop overwegen. Drie informatiebronnen springen er voor klanten uit. Door deze informatie op je website te integreren, zorg je voor een betere klantenervaring en stijgt de verkoop van je producten.
1. Productpagina’s
Klanten halen hun informatie in de eerste plaats uit productpagina’s. Tijdens haar presentatie haalt Steinhour een voorbeeld aan van Maxim Integrated. “Ze gebruikten nog oude technologie, waardoor er veel manueel online geplaatst moest worden. Hierdoor was het moeilijk om alle content op verschillende plaatsen te beheren,” aldus Steinhour. Door naar een moderner systeem te migreren, kan Maxim Integrated zijn webpagina’s beter beheren, waardoor onder andere zijn productpagina’s up-to-date zijn. Het resultaat is een gebruiksvriendelijkere website die bovendien minder onderhoudstijd vraagt.
2. Demonstraties
Verder zijn klanten erg geïnteresseerd in demonstraties, wat niet langer uitsluitend fysiek hoeft te gebeuren. Door de integratie van visuele content, zoals 360-gradenbeelden en video krijgen klanten een idee van de werking van je product zonder dat ze je website moeten verlaten.
3. Gebruikersreviews
Ten slotte vinden klanten de mening van andere gebruikers erg belangrijk. De integratie van gebruikersreviews is in de B2C-sector al enige tijd de standaard. Momenteel vindt deze integratie eveneens zijn weg naar de B2B-wereld.