Nieuws

IT-bedrijven gaan weer meer adverteren

De kans is groot dat je dit jaar je IT-leveranciers vaker zal tegenkomen op beurzen en op de advertentiepagina’s. Gartner voorspelt dat de technologiesector weer meer gaat uitgeven aan marketing.

Eind 2009 heeft onderzoeksbureau Gartner bij telecomproviders en de grote makers van technologie gevraagd hoe hun marketingbudgetten voor 2010 er zouden uit zien. De algemene conclusie is dat 44 procent van de ondervraagden zijn uitgaven stabiel houdt, 41 procent gaat meer uitgeven en 15 procent wil de budgetten verkleinen. De resultaten zijn een verbetering tegenover 2009.

Drie euro’s op vier extern besteed
Een vierde van de uitgaven worden in het eigen bedrijf gespendeerd, de rest van het geld wordt extern uitgegeven. Zo’n 22 procent van de ondervraagden legt de prioriteit bij evenementen zoals beurzen, 16 procent kiest voor advertenties en 11 procent gaat voor directe boodschappen.

Onderzoekers van Gartner stellen wel vast dat marketinglui verdeeld zijn over de besparingen van 2009. Langs de ene kant zien ze in dat besparingen nodig waren, maar ze beseffen ook dat moeilijke economische perioden net uitgelezen momenten zijn om klanten van concurrenten af te snoepen. Aan de andere kant waren er ook die vinden ook dat de besparingen een startschot waren om kosteneffectieve marketingalternatieven te zoeken.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business