Review: Pilotwings Resort

Pilotwings Resort is ideaal om snel tussendoor een missie te spelen of om later je scores te verbeteren. Simpel, relaxt en onderhoudend, meer moet een spel voor onderweg niet zijn.

Uitstekend dieptezicht

Je krijgt opnieuw Wuhu Island voorgeschoteld, het bekende vakantieparadijs uit Wii Sports Resort. Je zou denken: “Wat, alweer?”, maar niets is minder waar. Het eiland is zo uitgebreid en tjokvol nieuwe ontdekkingen, dat elke vlucht wel nieuwe verrassingen brengt. Daarbij komt dat Wuhu Island nog enkele kleine eilanden heeft waar diverse verrassingen je opwachten. Voor diegenen die Wii Sports Resort veel hebben gespeeld, zijn de bekende locaties leuk om eens doorheen te vliegen. Waar de vorige Pilotwings-games je lieten kiezen tussen verschillende vliegtuigen en piloten, heb je in Pilotwings Resort enkel je Mii. Naast een vliegtuig heb je nog een deltavlieger en een raketpak ter beschikking. Niet veel opties, maar wel genoeg om veel plezier te beleven. Alle drie reageren ze verschillend. Bij het vliegtuig kun je op elk moment versnellen om hoogte te winnen, waar de deltavlieger meer coördinatie vraagt om zeker alle doelen te behalen voordat je de grond raakt. Het raketpak legt meer de nadruk op het landen van je vlucht. Je krijgt een roos waarop je moet landen, nadat je een parcours hebt moeten afleggen.
De opzet is steeds heel gemakkelijk. Vlieg door allerlei ringen om tot je eindbestemming te geraken. In de moeilijkere levels zal je ook ballonnen en bewegende voorwerpen moeten stuk schieten. Op zich weinig variatie, maar de uitdaging wordt steeds dat tikkeltje moeilijker om gemotiveerd te blijven. Ben je het even beu, dan kun je de Free Mode kiezen om vrij rond te vliegen. Hier kun je op zoek gaan naar geheime voorwerpen, infowolken en extra vliegtijd. Pilotwings Resort is een kleurrijke game die de 3DS-hardware zeker niet tot het uiterste pusht. Het 3D-effect is wel heel mooi gedaan met een vliegtuig dat letterlijk uit je scherm vliegt en veel diepte geeft als je over het eiland reist. Als je multiplayer verwacht, kom je van een kale reis terug. Pilotwings Resort is een spel dat je enkel alleen kunt spelen. Pilotwings Resort is geen uitgebreide game. Na enkele uren ben je doorheen alle missies en de Free Mode zal je misschien een tot twee uur langer zoet houden. In het begin mag de leercurve steil lijken, maar na een half uur spelen ben je er helemaal mee weg.