Review: Sports Island 3D

Sports Island 3D maakt goed gebruik van 3D, zoals bijna elk sportspel doet. Een opvallend leuke titel voor onderweg.

Leuk voor onderweg

Sports Island 3D bevat in totaal tien sporten: voetbal, tennis, basketbal, bowling, ijshockey, boogschieten, sneeuwballengevecht, sneeuwscooterracen, sumoworstelen en trampoline springen. Meer dan genoeg om onderweg snel wat te spelen, maar helaas speelt de ene sport al wat beter dan de andere. De voltreffer is ongetwijfeld bowling. Het touchscreen wordt heel goed gebruikt, ideaal om tussendoor wat te spelen. Een tweede leuke spelmodus is verrassend genoeg het sneeuwballengevecht dankzij een Capture the Flag-modus waar je in teams moet werken. Fun gegarandeerd. Nog een leuke discipline is ijshockey. De kleine joystick van de 3DS in combinatie met het touchscreen zorgt voor snelle gameplay. Een van de weinige sporten waar je snelheid kunt creëren.
Alle andere disciplines spelen niet slecht, maar ze hebben allemaal een ding gemeen: ze zijn te traag. Er zit geen vaart in de spelletjes. Daarbij komt dat de computer niet de intelligentste tegenstander is. Multiplayer kan met drie andere spelers, terwijl maar een iemand het spel moet bezitten. Helaas bevat Sports Island 3D geen online multiplayer. Jammer, want tegen de computer spelen is amper een uitdaging te noemen na enkele spelletjes en je krijgt niet zomaar iedere keer drie tegenstanders met een 3DS gevonden. Je krijgt niet alleen een hele hoop sporten voorgeschoteld, je personage en je hele team kun je naar eigen smaak aanpassen. Tel daarbij nog verschillende vrij te spelen spelmodi en omgevingen en je bent wel even zoet.