Dropbox vindt spammers niet
Cloudopslagbedrijf Dropbox kan geen lek vinden, hoewel gebruikers melden dat ze overspoeld worden met spam op een e-mailadres dat ze enkel voor Dropbox gebruiken.
De e-mails waren in de taal die de klanten hadden geselecteerd bij Dropbox en dienden om een online casino, gehost in Rusland, te promoten.
Dropbox begon kort daarop een onderzoek, maar kon niks vinden. Nu heeft het bedrijf een team beveiligingsspecialisten ingehuurd, maar ook zij vinden niks. Dat zegt Dropbox in een forumbericht:
[related_article id=”161920″]
"Hey allemaal,
We wilden iedereen een update geven in verband met het onderzoek naar de spammeldingen.
- Tot op de dag van vandaag hebben we geen inbraken of ongewenste accountactiviteit
- We hebben meer informatie gevraagd aan de personen die een melding maakten – we volgen het onderzoek op de voet en onderzoeken de meldingen.
- Beveiliging is onze topprioriteit en we laten onmiddellijk iets weten van zodra we meer weten over de oorspring van deze mails.
Bedankt voor je geduld. Onderzoeken als dit kunnen lang duren en we werken er hard aan om tot op de bodem van dit incident te graven.
-Graham"
Voorlopig is het dus nog onduidelijk of het lek effectief bij Dropbox te vinden is of dat de computers van de getroffen klanten besmet zijn.