Uber-gebruikers kunnen al langer een slechte review achterlaten na een ritje met een roekeloze chauffeur, maar de taxidienst heeft nu ook een manier gevonden om die klachten te controleren.

uber taxi

Uber experimenteert met een aantal nieuwe maatregelen om de omgang tussen gebruikers van de taxidienst en chauffeurs te verbeteren.

Tot nu toe kon je in een reviewsysteem van Uber klagen over te snel rijdende bestuurders en vervelende passagiers. Aangezien Uber geen manier had om de klachten te controleren, was dit systeem echter niet waterdicht. Vandaar dat het mobiele taxibedrijf wil starten met het monitoren van het rijgedrag van zijn chauffeurs.

Om het rijgedrag van bestuurders te controleren, zal Uber gebruik maken van de gyroscoop en GPS die zich in je smartphone bevindt. Wanneer iemand een klacht indient, kan het taxibedrijf de gegevens nakijken en verifiëren of de klacht gegrond was. Indien Uber slechts positieve feedback over een chauffeur verkrijgt, zal het bedrijf deze gegevens echter niet kunnen inkijken.

Ook passagiers kunnen ongehoord gedrag vertonen. Niets zo vervelend als een dronken passagier die amok maakt op je achterbank, en dus bedacht Uber een oplossing in de vorm van Bop It. Bop It was eind vorige eeuw een erg populair stukje speelgoed en hielp menig ouder bij het entertainen van jonge en drukke kinderen. Ook Uber herinnert Bop It maar al te goed en gebruikt het kinderspeelgoed in de Amerikaanse stad Charlotte om dronken passagiers bezig te houden, terwijl een chauffeur hen veilig naar huis brengt.