Bent u het moe dat uw activiteiten blijkbaar inefficiënt en ongewenst zijn? Gooi het dan eens over een andere boeg en laat u inspireren door Apple.

Volkswagen heeft met zijn groene e-Golf een nieuwe mijlpaal bereikt. Vorige week werd de 100.000ste e-Golf afgeleverd in een feestelijk jasje.

De Volkswagen e-Golf werd in 2014 al geïntroduceerd als de tweede elektrische wagen van het Duitse degelijkheidsmerk. Na de elektrische Up die in 2013 het licht zag werd ook de iconische Golf in een elektrisch jasje gestoken.

Volkswagen e-Golf

Volgens de Duitse autobouwer is de e-Golf één van de meest populaire elektrische wagens die je vandaag op de markt kan kopen. Vorige week werd in Duitsland de 100.000e verkochte e-Golf overhandigt aan Maik Jaehde. De gelukkige koper kreeg de kans om een exclusieve toer te doen door het gehele productieproces van zijn nieuwe pareltje.

Volgens Holger Santel, topman sales en marketing bij VW, is de e-Golf altijd de ambassadeur van nieuwe groene mobiliteit geweest. De mijlpaal van 100.000 leveringen is daarom een bevestiging voor de autobouwer dat groene mobiliteit noodzakelijk is.

Volkswagen e-Golf

ID.3

Om de trend en stijgende vraag naar groene mobiliteit bij te houden lanceerde Volkswagen eerder dit jaar nog de ID.3. Die kleinere elektrische wagen moet de nieuwe visie van VW uitdragen. Vanaf de herfst van 2020 zal de nieuwe ID.3 van de band rollen in de fabrieken van Dresden. Volkswagen pakt graag uit met dit nieuwe model en noemt het ‘het begin van een nieuw tijdperk’.

Volgens de Duitse autobouwer zal de nieuwe wagen een autonomie van meer dan 550 kilometer hebben en zal de ID.3 minder dan 30.000 euro gaan kosten. Naast technische specificaties draait het bij de autobouwer ook om het interieur en design van de wagen. Volgens het ‘Open Space-concept’ zal de ID.3 een pak meer ruimte bieden dan elke andere wagen in dezelfde klasse.

Volkswagen ID.3.