PayPal

De Amerikaanse betaaldienst PayPal gaat vanaf eind november geen retourkosten meer terugbetalen als onderdeel van een vernieuwing.

Dat heeft de Amerikaanse betaaldienst aangepast op een supportpagina. Vanaf 27 november 2022 zal het niet meer gaan om je retourkosten terug te vorderen via PayPal. Het bedrijf doet dat naar eigen zeggen omdat er gewerkt wordt aan bestaande en nieuwe functies.

Retourkosten bij PayPal

De Dienst die PayPal jaren heeft aangeboden maakte het mogelijk om via het platform een retourlabel aan te maken of de kosten van aankopen terug te vorderen. Die dienst werkte bij aankoop van fysieke producten, niet bij diensten.

Op de supportpagina schrijft PayPal dat de dienst wordt stopgezet om plaats te maken van een grotere vernieuwing of wijziging. Er lijkt dus een andere of gelijkaardige dienst terug te komen maar PayPal omschrijft tot nu toe niet wat die vernieuwing/wijziging inhoudt. De laatste retourkosten kunnen ingediend worden tot 26 november 23.59 uur.