Google kondigt rebranding-tool voor Shopping aan

Customer Match is een handige functionaliteit bij Adwords die bestaande klanten koppelt aan de juiste Google-accounts. Zo kan je gericht adverteren op basis van specifieke groepen.

 

De advertenties op basis van Customer Match zijn tot nu toe enkel zichtbaar bij Google’s zoekfunctie, Gmail en YouTube. Google kondigde echter op hun blog aan dat de functie ook beschikbaar wordt bij Google Shopping.

 

Om gebruik te maken van Customer Match, geef je bij AdWords eerst een lijst van e-mailadressen in die je verzameld hebt van trouwe klanten, abonnees van de nieuwsbrief of andere geïnteresseerden. Die adressen worden vervolgens gekoppeld aan de juiste Google-accounts, waardoor ze jouw advertenties kunnen zien als ze bijvoorbeeld een YouTube-filmpje bekijken, of een e-mail schrijven. Handig, want zo kan je op een eenvoudige manier een groep bestaande klanten opnieuw bereiken.

[related_article id=”166568″]

Door Customer Match te gebruiken kan je klanten segmenteren in groepen waarvan het meer of minder waarschijnlijk is dat ze een aankoop gaan maken. Daarna kan je advertentiecampagnes personaliseren en je bid verhogen per segment. Behalve YouTube, Gmail en de zoekfunctie, kan je die groepen dus binnenkort ook bereiken via Google Shopping.

 

De functionaliteit zit nu nog in een bèta-fase en zal later deze zomer beschikbaar worden op Shopping, schrijft Google.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business