Spotify Wrapped 2024 toont je persoonlijke muziekevolutie
Spotify sluit ieder jaar af met zijn Wrapped-muziekfestijn. Daarin ontdek je alles over je muziekjaar, zoals de totale luisterduur, de genres die het beste bij je passen, de artiesten die je het meest beluisterde en je favoriete podcasts. Daarnaast stelt Spotify een reeks Wrapped-afspeellijsten samen op basis van je luistergewoonten.
Bekijk je Wrapped-statistieken
Net als voorgaande jaren zijn de Wrapped-statistieken beschikbaar via je smartphone (Android en iOS) en de Spotify-website. Tot en met oudejaarsdag vind je daar een apart Wrapped-tabblad met je persoonlijke Wrapped-kaarten.
Nieuw dit jaar is dat Spotify de nadruk legt op de “Your Music Evolution”-statistieken. Daarmee viert de streamingdienst de ontwikkeling van je luistergewoonten. Naar welke artiesten en genres je in een bepaalde maand hebt geluisterd, bepaalt de naam van de ‘muziekevolutie’. Let op, je moet minstens drie nummers en één artiest binnen een categorie hebben afgespeeld om toegang te krijgen tot Your Music Evolution.
De reguliere muziekstatistieken van eerdere Wrapped-edities, zoals het aantal luisterminuten, het aantal beluisterde nummers, je topartiesten én topnummers, blijven behouden. Daarnaast ontvang je een ‘persoonlijke’ boodschap van de artiest waar je het meest naar hebt geluisterd. Via de Spotify-app of -website kun je de Wrapped-kaarten ook eenvoudig delen via sociale media.
Favoriete nummers en podcasts
Naast de Wrapped-kaarten bestaat het muziekfestijn een reeks afspeellijsten, zoals Jouw Wrapped. Deze lijsten kan je ook na 31 december blijven beluisteren. Dit zijn de lijsten die dit jaar voor je klaarstaan:
- Jouw Wrapped
- Jouw topnummers van 2024
- Jouw muzikale evolutie van 2024
- 2024 in muziek
- Jouw artiestenclips
- Top Artists of 2024 Global
- Top Tracks of 2024 Global
Voor liefhebbers van podcasts is er ook de 2024 in podcasts-lijst, met per land de populairste podcastafleveringen. Niet alle lijsten zijn gepersonaliseerd; dit geldt alleen voor de lijsten met ‘jouw’ in de titel.