Focus op beleving in Canyon Factory Service

Canyon
Het van origine Duitse merk is sinds eind 2020 in Belgische handen. GBL (Groupe Bruxelles Lambert) werd toen hoofdaandeelhouder van Canyon. Met deze investering wil het merk zijn positie binnen de industrie verstevigen en verder uitbouwen met een focus op de e-bike markt.

Sinds 2021 heeft Canyon een nieuwe stek in Rotselaar. Het pand is er zes keer groter dan het vorige in Haasrode waar Canyon tien jaar geleden zijn activiteiten in ons land startte. De verhuis was absoluut nodig, want het loopt op wieltjes met Canyon België. De opening van het Canyon Factory Service center te Rotselaar moet de groei nog meer de hoogte induwen.

Al een decennium lang staat Canyon België synoniem voor service, onderhoud en garantie. Trouw aan zijn visie gebeurt de verkoop uitsluitend online, maar in Rotselaar kun je voortaan terecht voor een portie merkbeleving en bikeconsulting. Met de Canyon Factory service legt het fietsmerk de brug naar het retailgebeuren. “Klanten kunnen nu bij ons terecht voor het A tot Z verhaal. Van begeleiding bij de aankoop van de fiets, afhaling van een volledig opgebouwde fiets tot de dienst na verkoop. Een hele belangrijke stap is dat klanten tegenwoordig voor de aankoop van hun fiets bij ons terecht kunnen voor een korte testrit”, zegt marketingverantwoordelijke Niki De Keuster.

New bike day

De Canyon Factory Service biedt een uniek belevingsconcept. ”Bij de aankoop van een fiets kan je voor 95 euro extra een new bike day experience boeken. Je fiets wordt niet thuis maar bij ons in Rotselaar geleverd en afgesteld volgens je persoonlijke voorkeuren. Noem het gerust een bikefitting light. De fiets wordt mooi op een podium gepresenteerd, inclusief een projectie van de naam van de eigenaar. Zo willen we de kopers meenemen in het Canyonverhaal. De fiets zien en voelen is voor vele fietsliefhebbers toch wel belangrijk. Je wordt als het waren ondergedompeld in de wondere wereld van het merk.”

Onderhoudsbeurt

Walk-ins kunnen perfect voor kleine reparaties of voor het plaatsen van een nieuw set banden. Voor complexere problemen of onderhoudsbeurten maak je best een afspraak. “Elke fiets moet minstens één keer per jaar een onderhoudsbeurt krijgen om ervoor te zorgen dat je altijd veilig kunt fietsen. Tijdens een onderhoudsbeurt worden versleten onderdelen vervangen en kleine problemen tijdig gedetecteerd en aangepakt. Alsvuistregel geldt dat je ongeveer 10% van de oorspronkelijke prijs van je fiets besteedt aan een jaarlijkse onderhoudsbeurt om langer plezier te hebben van je fiets.”

Exclusieve servicepartners

Omdat Rotselaar nu niet voor elke Canyoneigenaar in de buurt ligt, is Canyon gestart met in elke provincie een servicepartner. “Het zijn affiliated service partners die gecertificeerd zijn als exclusieve servicepartner. Onze partners hebben toegang tot, documentatie en reserveonderdelen voor Canyon fietsen. Zo kun je je Canyon fiets snel en lokaal laten herstellen. Service Partners hebben kunnen ook rechtstreeks direct contact leggen met het technisch departement van Canyon.”

Precede:ON 7

De files voorbij vliegen of gewoon lekker de benen losggooien in de vrije natuur? Dan is de de Precede:ON 7 met zijn handig step-through frame, onderhoudsvriendelijkeaandrijving, krachtige gloednieuwe Bosch motor en geïntegreerde functies je ideale partner voor zorgeloos fietsen.


Dit artikel is geschreven door één van onze partners. Onze redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

TechPoll

Laat jij ooit een technologisch implantaat steken?

Toon resultaten

Laden ... Laden ...
Clickx 417

Clickx 417

Bestel nu!

Business