Microsoft laat weten dat Facebook voortaan alle advertenties op de netwerksite zelf zal afhandelen. In 2007 werd Microsoft de exclusieve partner van Facebook voor de verkoop van advertenties, maar die deal wordt nu dus opnieuw bekeken. “We hebben in samenspraak met Facebook beslist dat zij voortaan de verantwoordelijkheid hebben voor het verkopen van displayadvertenties op […]

Advertentie

Microsoft laat weten dat Facebook voortaan alle advertenties op de netwerksite zelf zal afhandelen. In 2007 werd Microsoft de exclusieve partner van Facebook voor de verkoop van advertenties, maar die deal wordt nu dus opnieuw bekeken.

“We hebben in samenspraak met Facebook beslist dat zij voortaan de verantwoordelijkheid hebben voor het verkopen van displayadvertenties op hun site”, zegt Bingbaas Jon Tinter in een blogpost. “We hebben lang samengewerkt op advertentievlak, om de beste ervaring voor Facebookgebruikers en -adverteerders te bieden. Maar gezien het soort advertenties die bedoeld zijn voor een site die zo specifiek is als Facebook, is het logischer dat ze hun advertentiestrategie voortaan zelf bepalen.”

Zoekresultaten
De deal tussen Microsoft en Facebook werd in 2007 gesmeed. De softwaregigant investeerde toen 240 miljoen dollar in de netwerksite en werd zo “de exclusieve externe partner voor Facebook” voor het tonen van zoekresultaten én advertenties.

[related_article id=”161452″]

Voor het zoekgedeelte versterkt Microsoft zijn samenwerking met Facebook, zegt Tinter: “We gaan nauwer samenwerken wat het zoeken op het web betreft om Facebookgebruikers met Bing betere resultaten voor te schotelen. Als deel van deze uitgebreide deal zullen onze twee bedrijven gebruikers van Facebook binnenkort een volledige zoekervaring voorschotelen die verder gaat dan alleen maar een aantal links aanbieden.”