Review: Naruto Shippuden: Kizuna Drive

De nieuw ingeslagen weg van Naruto speelt geweldig, maar ook weer niet. Met drie andere spelers scoort het spel torenhoog, maar als je alleen speelt, zakt alles als een pudding in elkaar. Als Namco Bandai ervoor kan zorgen dat de controles in de singleplayermodus beter worden, hebben we een Naruto-klassieker in handen. Nu is het alleen een klassieker als je met z'n vieren samen kunt spelen.

Zuiver je naam – alweer

Naruto Shippuden: Kizuna Drive is de allereerste Naruto-titel die multiplayer probeert te integreren in het avontuur. Het is vreemd dat Namco Bandai er zo lang over heeft gedaan om ervoor te zorgen dat Naruto nooit alleen op pad gaat. Ga er de televisieserie maar op na, altijd is hij in het gezelschap van anderen om hem te helpen. Dat is nu voor een keer niet anders in Naruto Shippuden: Kizuna Drive. Het verhaal zal voor velen een déjà vu oproepen, maar Naruto wordt beschuldigd van de vernietiging van een dorp. Verschillende fracties willen het met geweld oplossen en verzamelen zich allemaal om Naruto en zijn vrienden te vernietigen. Jouw missie is het zuiveren van je naam door de effectieve daders op te sporen.
Het avontuur ontrolt zich voor Naruto, Sakura en Kakashi. Ze worden van de ene kleine arena naar de andere geleid, doden alles wat ze tegenkomen, en hier en daar komen ze een dorp tegen waar ze op adem kunnen komen. Later in het verhaal speel je nog veel meer bekende gezichten vrij om op avontuur mee te gaan. Je hoeft zelfs niet als Naruto te spelen! Het loont de moeite om verschillende personages uit te proberen, want elk heeft unieke eigenschappen. Naruto Shippuden: Kizuna Drive kun je het best met vier tegelijk spelen en dat wordt meermaals benadrukt. Het is zelfs zo dat het spel zo sterk benadrukt dat iedereen elkaar moet helpen, dat alleen spelen niet echt veel voldoening geeft. Je krijgt dan de controle over een personage, terwijl je met commando’s de anderen bedient. Helaas is de uitvoering niet altijd wat het zou moeten zijn, met de nodige frustraties als gevolg. Het loont om meerdere PSP’s bij elkaar te zoeken, want met z’n vieren is Naruto Shippuden: Kizuna Drive geweldig leuk om te spelen.