Facebook experimenteert met aanbiedingen waarbij vrienden samen kunnen intekenen om een groepskorting te krijgen. Voorlopig kan je nog maar in vijf Amerikaanse steden intekenen op de sociale aankopen, waaronder Dallas en San Francisco. Later wordt de test ook uitgebreid naar andere grote Amerikaanse steden. Of de dienst ook hierheen komt, is voorlopig koffiedik kijken. Facebookgebruikers […]

Facebook experimenteert met aanbiedingen waarbij vrienden samen kunnen intekenen om een groepskorting te krijgen.

Voorlopig kan je nog maar in vijf Amerikaanse steden intekenen op de sociale aankopen, waaronder Dallas en San Francisco. Later wordt de test ook uitgebreid naar andere grote Amerikaanse steden. Of de dienst ook hierheen komt, is voorlopig koffiedik kijken.

Facebookgebruikers krijgen informatie over de aanbiedingen via mail en via notificaties. Ze krijgen ook een extra pagina te zien in Facebook zelf met ‘deals’, en de aanbiedingen duiken ook op in hun nieuwslijst.

Tegen Groupon
Op dit ogenblik is het Amerikaanse Groupon de grootste aanbieder van groepskortingen. De dienst is ook in ons land actief door zijn gebruikers toegang te geven tot goedkope etentjes en wellnessarrangementen.

De totale markt van de groepskortingensites is zo’n 600 miljoen euro groot volgens de consultants van BIA/Kelsey. Ze schatten zelfs dat de omzet in 2015 zal stijgen tot 2,7 miljard euro.