Nieuws

Kapotte glasvezelkabel hindert Mobistarklanten (update)

Een doorgeknipte glasvezelverbinding in Henegouwen ligt aan de basis van telefonie- en internetproblemen bij Mobistar.

Telecombedrijf Mobistar ondervindt sinds gisteren zware hinder met zijn netwerk. Zowel het telefonienetwerk als het internetverkeer kent problemen. De problemen begonnen woensdagavond omstreeks 18.00 uur.

Kabel geraakt
“Bij werken in Fleurus heeft B-Telecom, dat is de telecom- en ICT-afdeling van de Belgische Spoorwegen, gisteren een belangrijke glasvezelverbinding geraakt”, vertelt Mobistarwoordvoerder Patti Verdoodt.

“Als gevolg daarvan viel rond 18.00 uur het vaste internetverkeer uit, maar dat is intussen opgelost. Vannacht rond drie uur begonnen de problemen met het gsm- en 3G-netwerk”, aldus Verdoodt. “Klanten kunnen hinder ondervinden tijdens het sms’en, bellen en mobiel surfen."

Nationale panne
Volgens Verdoodt, die we terug moesten bellen omdat de verbinding uitviel, gaat het om een nationale panne, maar niet elke regio is getroffen. Mobistar hoopt dat de problemen binnen een uurtje van de baan zijn, maar kan geen zekerheid geven.

Update 12.15 uur:
Mobistar laat via Twitter weten dat klanten weer kunnen bellen en sms’en. Mobiel internet ligt er wel nog uit. Verschillende gedupeerde bedrijven hekelen het gebrek aan communicatie bij Mobistar.

Concurrent Base ondervindt eveneens hinder van de storing bij Mobistar. De mobiele operator maakt gebruik van de vaste lijnen van Mobistar voor zijn vaste telefoondiensten, vertelt woordvoerder Bart Vandesompele aan Belga. Ook het gsm- en mobiele datanetwerk van Base is verstoord in de provincie Henegouwen.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business